Ana içeriğe atla

Otobüs firmaları birbiriyle yarış halinde..


Havayolu şirketlerinin neredeyse otobüs fiyatına yolcu taşımaya başlaması, uçakla seyahat eden yolcu sayısını artırdı.

İç hatlarda geçen sene 103 milyona yakın yolcu taşıyan hava yolu şirketleriyle imkanları dahilinde rekabet etmeye çalışan otobüs firmaları, müşterilerine konforlu bir seyahat sunmak için birbirleriyle yarışıyor. Uçaklardaki 'first class' konseptini otobüslere taşıyan firmalar, şehirlerarası yolculuğu konforlu hale getirdi.

Havayolu şirketleri, yolcu sayısını artırmak için bilet fiyatlarını düşürürken otobüs firmaları da rekabet edebilmek için hizmet kalitesini artırdı. Bazı firmalar, otobüsle seyahati daha zevkli hale getirmek için müşterilerine özel hizmetler sunuyor. Otobüslerde uçaklarda olduğu gibi ekonomik ve konforlu seyahat imkanı bulan yolcular, koltukların arkasındaki ekranlar sayesinde istedikleri dizi, film ve programları izleyebiliyor. Diledikleri radyo kanalını dinleyip istedikleri oyunu oynayabiliyor. Wireless internet erişim ağı sayesinde internete bağlanan yolcular, maillerini kontrol edip, sosyal paylaşım siteleri aracılığıyla sevdikleriyle iletişim kuruyorlar. Kablosuz interneti kullanabilen yolcular, otobüslerde bulunan şarj ünitesi ile dizüstü bilgisayarlarını yol boyunca şarj edebiliyorlar. Sunulan imkanlar bununla da sınırlı değil. Firmalar yolcularına zengin ikramlarda da bulunuyor. Yolcular, sunulan hizmetlerle çevreyi izleyerek keyifli yolculuk ediyor.

Türkiye Otobüscüler Federasyonu Başkanı Rüştü Terzi, Cihan Haber Ajansı muhabirine yaptığı açıklamada, uçaklarda 'first class' olarak nitelendirilen lüks yapıdaki koltuk sistemini otobüslere koyarak, karayolu seyahatini daha konforlu hale getirdiklerini söyledi. Hizmet sektöründe hizmetin sınırının olmadığını kaydeden Terzi, "Konfor artık otobüslerde de var. Otobüscülük sektörü büyük bir yol aldı. Sırasıyla 4 olan koltuklar 3 koltuğa döndü. Koltuklar daha geniş ve rahat. Yatabilme kabiliyetleri daha yüksek. Teknolojiyi en son safhasına kadar kullanıyoruz. Teknolojiyi en son safhasına kadar kullanıyoruz. Bunlardan birisi de koltuk arkası ekran. Çeşitli televizyon kanallarını izleyebiliyorsunuz. Dizilerinizi kaçırmıyorsunuz. Öbür taraftan video yayınları var. Yüzlerce Mp3 çalar ve çeşitli oyunlar ile internet var. Bir yolcunun yolculuk esnasında zamanın nasıl geçtiğinin farkına varmaması için ne gerekiyorsa yapıyoruz. Firmalar sundukları hizmetleri çeşitli isimler altında müşterilerine sunuyor" diye konuştu.

300 ila 500 kilometreye kadar olan mesafelerde uçakların zaman açısından çabuk olmadığını savunan Terzi, şöyle konuştu: "Çünkü bulunduğunuz yerden havaalanına 1 saat önceden gitmeniz lazım. Uçuş süresinin de yaklaşık 1 saat olmasının yanında gittiğiniz yerden şehir merkezine gitmeniz ya da gideceğiniz yere ulaşmanız belli bir süre alıyor. Bu da belli bir zaman kaybı yaratıyor. Zamanın çok değerli olduğu bir ortamda insanlar zamana oynuyor. Bizim araçlardaki teknolojiyi son safhaya getirmekteki sebebimiz, insanlar yolculuk süresinin nasıl geçtiğini anlamasınlar. Bu süre içinde işlerini takip edebiliyorlar. dünyadan kopmuyorlar."

"REKABET KOŞULLARI EŞİT DEĞİL"

Havayolu şirketlerinin rekabetinin otobüs firmalarını etkilediğine vurgu yapan Terzi, rekabetin fiyatta değil hizmette olması gerektiğini söyledi. Hava yolu şirketlerinin fiyatlarını kendilerinin belirlediğini, ifade eden Terzi, "İstanbul - Adana otobüs bilet fiyatı 60 lira. Uçakla 58 lira. Böyle bir mantık yok. Bu çok mantıklı bir şey değil. 'Ben rakibi öldüreyim de yarın para kazanırım' mantığı doğru değil. Bu fiyatı uygulamakla kime, nereye zarar veriyor? Nasıl zarar veriyor? Buna hiç bakılmıyor. Rekabet kurumları havayollarını hiç denetlemiyor. İstedikleri fiyatı koyuyorlar. Bizi denetliyorlar. Biz fiyatı düşürdüğümüzde taban fiyat uyguluyorlar. Ama karşımda uçak 58 lira fiyat diyor. Bize de '60 liranın altında satış yapamazsın' diyorlar. Nasıl yapacağız. Bize de müdahale şansınız olmasın. Uçak 58 liraya taşırken ben de 20 liraya çekeyim. Benim bileceğim iş. Devletin müdahale durumları eşit değil" diye konuştu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Galataport Projesi'nde sona yaklaşıldı

  Dünyanın en büyük sahil şeridi projelerinden birisi olan Galataport Projesi'nde sona yaklaşıldı. Beyoğlu Belediye Başkanı Haydar Ali Yıldız bir yıl içerisinde tamamlanması planlanan projeyle ilgili bilgi aldı. Dünyanın en büyük sahil şeridi projelerinden birisi olan Galataport Projesi'nde sona yaklaşıldı. Bir yıl içerisinde tamamlanması planlanan projenin inşaat alanında incelemelerde bulunan Beyoğlu Belediye Başkanı Haydar Ali Yıldız, çalışmalarla ilgili bilgi aldı. Turizmden kültür sanata, gastronomiden alışverişe kadar hayatın her alanına dokunacak olan Galataport Projesi'nde çalışmalar aralıksız devam ediyor. Covid 19 virüs salgını nedeniyle inşaat çalışmaları bir süreliğine yavaşlayan projede, normalleşme süreciyle birlikte çalışmalar yeniden hızlandı. Karaköy sahil şeridine 200 yıl sonra erişim imkanı verecek projenin bir yıl içerisinde tamamlanması hedefleniyor. Beyoğlu Belediyesi ile Kültür ve Turizm Bakanlığı işbirliğinde hayata geçirilen 'Beyoğlu Kültür Yolu

TCDD DANIŞMA TELEFONLARI TCDD REZERVASYON TELEFONLARI TCDD İLETİŞİM TCDD TELEFON

TCDD Danışma Telefonları Ankara (312) 309 05 15 / 336 (312) 311 06 20 İstanbul (Çalışma saatleri 07:00 - 24:00) (216) 348 80 20/336 (216) 336 04 75 (216) 336 20 63 İzmir (232) 464 77 95 (232) 484 86 38 Eskişehir(Çalışma saatleri 24 saat açık) (222) 225 55 55 Balıkesir (266) 241 03 00/162 TCDD Rezervasyon Telefonları TCDD'nin rezervasyon telefonlarını arayarak TCDD bileti için rezervasyon yaptırabilirsiniz. Rezervasyon yaptırdığınız biletleri aynı gün mesai bitimine kadar almanız gerekmektedir. TCDD Rezervasyon Telefonları Ankara (312) 309 05 15/4647 (312)309 05 15/4657 (312)311 49 94 İstanbul(Haydarpaşa) (Çalışma saatleri 08:00 - 18:00) (216) 336 44 70 (216)337 87 24 İzmir (232) 484 53 53 İstanbul(Sirkeci) (Çalışma saatleri 0700 - 24:00) (Sadece uluslararası trenler) (212)520 65 75 /417 TCDD Posta Adresi T.C. Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü 06330 Gar Ankara TCDD Elektronik Posta Adresi tcddbid@tr.net ( Tren Kalkış-Varış Saatleri ) Yürürlük Tarihi : 01.03.20

THY, bayram için 81 ek sefer yapacak

THY'den bayramda 81 ek sefer Türk Hava Yolları, Ramazan Bayramı nedeniyle artan yolcu talebini karşılamak amacıyla ek sefer düzenleyecek. http://www.ulasimsitesi.blogspot.com Şirket, 27-30 Ağustos 2011 tarihleri arasında toplam 30 ek sefer yapacak. 31 Ağustos-4 Eylül 2011 tarihleri arasındaki ek sefer sayısı da 51. 27-30 Ağustos 2011 tarihleri arasında İstanbul çıkışlı ilave sefer konulan uçuş noktaları şöyle: ANTALYA 6 SEFER TRABZON 2 SEFER DALAMAN 5 SEFER BODRUM 15 SEFER KUWAIT 2 SEFER 31 Ağustos-4 Eylül 2011 tarihleri arasında İstanbul çıkışlı ilave sefer konulan uçuş noktaları şöyle: KUWAIT 2 SEFER ANKARA 1 SEFER DALAMAN 12 SEFER BODRUM 15 SEFER ANTALYA 10 SEFER TRABZON 5 SEFER ADANA 1 SEFER İZMİR 1 SEFER LEFKOSA (ERCAN) 4 SEFER